Straffseger efter ojämn insats av J18
Publicerad: 2020-10-18
J18
J18 svarade för en ganska ojämn insats borta mot Vita Hästen. Serieledande Rögle svarade för en bra period, det räckte till seger efter straffar mot Vita Hästen. Matchen slutade 7-6 till Rögle där periodsiffrorna talar sitt tydliga språk: 1-2, 5-0, 0-4, 0-0, 1-0 med Rögles siffror först.

– I dag är vi ganska långt ifrån vad vi kan. I första perioden sitter vi kvar på bussen. I andra perioden lyckas vi steppa upp lite. När tredje perioden börjar har vi redan satt oss på bussen på väg hem till Ängelholm tyvärr. Vi är inte alls med, vi tappar fokus och tar dåliga beslut, sammanfattar tränare Daniel Johansson.
Det var som sagt underläge efter första (1-2) men i andra vände Rögle på matchen. Ett starkt powerplay visade vägen, man gjorde fem raka mål varav fyra i numerärt överläge och gick till pausvila med en komfortabel 6-2-ledning. Men matchen var inte avgjord, bara drygt sju minuter in på tredje var ställningen 6-6. Matchen gick till övertid, som slutade mållös, och i straffläggningen kunde Rögle säkra bonuspoängen. Målvakten Calle Erichsen-Bornell släppte ingen puck förbi sig.
– Vi är inte nöjda med matchen som helhet, vi vet att vi kan mycket bättre. Det är ändå en styrka att ta två poäng med oss hem när spelet inte stämmer. Vi tar med oss ett bra powerplay där vi är 50 % och laddar om för tisdag då vi möter Växjö hemma, säger Daniel.
Rögles mål gjordes av Alexander Gunnarsson 2 (bilden, varav avgörande straff), Viktor Smeds 2, Erik Påhlsson, Jonathan Larsson, Lars Petter Eckholm.