Uppdaterade värdegrunder Rögle BK
Publicerad: 2020-01-30
Rögle BK
Rögle BK har under hösten genomfört ett värdegrundsarbete. Nu är arbetet klart och de uppdaterade värdegrunderna har antagits av Rögles styrelse. ”Vår nya vision och värdegrund känns modern, rätt och inspirerande”, säger Rögles klubbdirektör Daniel Koch.

Rögle BK:s vision är att skapa Sveriges bästa miljö för barn och ungdomar som väljer att spela i vår förening samt att skapa ett livslångt intresse för ishockey. Lika viktigt för Rögle BK är att ge alla flickor och pojkar som kommer i kontakt med Rögle BK en ännu bättre bas att stå på i livet efter hockeyn.
– För Rögle är det minst lika viktigt att våra barn och ungdomar visar bra kamratanda och en god karaktär som det är att man utvecklas till en kompetent ishockeyspelare. Vi vill hjälpa till att fostra bra människor och ge sociala verktyg de kan bära med sig vidare i livet, säger Daniel Koch.

Under hösten har Rögle uppdaterat föreningens värdegrunder.
– Vi har gjort det för att för att vara tydliga med vad vi står för som förening mot våra aktiva, ledare, föräldrar och vår omvärld.
Under det senaste året har Rögle investerat mycket i akademin, såsom anställning av ungdomstränare för att säkerställa kvaliteten för samtliga ungdomslag samt utbildningar kring barnkonventionen.
– Vår uppfattning är att vi har tagit flera positiva steg i vår verksamhet. Vi har även skickat ut en enkät till våra ungdomar och deras föräldrar och av de drygt 200 svar vi hittills fått in bekräftar det också den bilden. En stor majoritet (90 procent) beskriver att ungdomarna trivs hos oss och blir bemötta av ledare på ett bra sätt. Sen kommer vi inte att sluta arbetet med att utvecklas, vi vill att den siffran är 100 procent, säger Daniel Koch.
Här hittar du Rögle BK:s värdegrunder.