Säsongen slut för e-sportslaget
Publicerad: 2020-02-14
E-sport
Det blev till slut en niondeplacering, och slutspelsmiss med minsta möjliga marginal för Rögles e-sportslag. Man föll i de avgörande matcherna mot HV71, och får nu ta nya tag inför nästa säsong av eSHL.

Rögle hade behövt ta tre poäng på de två avslutande matcherna mot HV71, men föll tungt. Trots bra spel i offensiv zon kunde HV71 gå till första matchens första pausvila med 2-0 i ryggen. Rögle pressade på för att reducera, men istället kunde Jönköpingslaget avgöra matchen i powerplay när det bara återstod halvannan minut av matchen. Till sist vann HV71 den första matchen med 4-1, vilket innebar att man hade ett ointagligt försprång på sista slutspelsplatsen.

– När loppet var kört efter första matchen hade vi svårt att ladda om till en helt betydelselös match, förklarar Johannes "THAREALGURU" Wallin, som stod för tre av Rögles totalt fyra mål i matcherna.

Efter att hamnat i underläge med 5-0 halvvägs in i matchen, fick Rögle stopp på blödningen, och HV71:s segersiffror skrevs till 6-3.
– Vi får återvända till ritbordet, och redan nu börja spela för att bli starkare till nästa säsong, säger Wallin.

Rögles fjärde mål gjordes av Henning Ole "lapskaus13" Drange.

Statistik och matchfakta finns på nhlgamer.com.

Andreas Ljunggren