De finns inte på plats när Rögle inleder säsongen
Publicerad: 2022-07-29
Snart är det dags att dra igång hockeysäsongen 2022-23. Men när laget återsamlas nästa vecka är det några spelare som inte kommer finnas på plats.

På måndag öppnar Rögle säsongen 2022-23. Laget återsamlas i Catena Arena för tester och möten innan isträningen drar igång på allvar under torsdagen den 4 augusti. Träningen, som börjar klockan 18.00, är öppen för allmänheten. Kom till arenan och ta del av aktiviteter samt se merparten av laget träna på is.

Ett par spelare finns inte på plats när Rögle inleder säsongen. JVM spelas i Edmonton under augusti och hela fem spelare är uttagna att representera Juniorkronorna: Calle Clang, William Wallinder, Linus Sjödin, Theodor Niederbach och Daniel Ljungman. JVM spelas mellan den 9 och 21 augusti.

Ted Brithén är sjukskriven på obestämd tid och kommer inte vara med på återsamlingen.

Adam Edström och Marco Kasper skrev båda på NHL-kontrakt under sommaren, Edström med New York Rangers och Kasper med Detroit Red Wings. Rögle ser däremot ut att få behålla båda över nästa säsong. Edström spelar med Rögle om han inte tar plats i Rangers, medan Kasper förväntas spela i Rögle under hela säsongen.

Rögle inleder försäsongen med bortamatch i Kristianstad ishall den 11 augusti, nedsläpp 18.00.

Den 18 augusti spelar Rögle sin enda försäsongsmatch på hemmaplan när det finska Liiga-laget IFK Helsingfors kommer på besök. Matchen i Catena Arena börjar 18.00.

Den 23 augusti åker Rögle till Jönköping för möte med HV71 som är tillbaka i SHL efter en säsong i HockeyAllsvenskan. Matchen spelas i Husqvarna Garden 18.00. Sist ut på försäsongen är mötet med Växjö. Det är ännu inte bestämt var den matchen ska spelas.

Här hittar du hela truppen för kommande säsong.

Rögle BK