Ny hedersam förlust för J18
Publicerad: 2019-11-11
J18
Rögle J18 har svarat för en rad med bra spelmässiga insatser på sistone men har inte fått så mycket utdelning i poängkolumnen. Mot serieledande Frölunda på bortais upprepade historien sig. Rögle hämtade upp ett 2-5-underläge till 5-5 men fick lämna Göteborg tomhänt sen hemmalaget gjort två mål de sista två minuterna.

– Ännu en match som kan sorteras in i facket av hedersamma förluster. Jag tycker vi långa stunder är det bättre hockeylaget men misstagen vi gör blir väldigt kostsamma. Vi gör en grymt stark insats men får inget med oss, säger tränare Mathias Tjärnqvist.
Rögle var i ledning med både 1-0 (efter första) och 2-1 (fem minuter in på andra) men fick sen se hemmalaget göra fyra raka mål.
Rögle hämtade in tremålsunderläget och kvitterade till 5-5 när det återstod knappt sex minuter. Men hoppet om poäng grusades när Frölunda först gjorde 6-5 med två minuter kvar och därefter 7-5 i tom bur när Rögle chansade med att ta ut målvakten.
– Jag tycker att vi utvecklats och blivit bättre under hösten. Men vi är inte tillräckligt kyliga i de avgörande lägena, säger Mathias.
Rögle jagar en plats bland de fem främsta för att kvala in till allsvenskt spel efter nyår. Rögle har sju poäng upp till Troja som ligger på rätt sida strecket och åtta matcher kvar att spela.
– Vi har inte gett upp, chansen finns men det är viktigt att vi inte tappar poäng mot lagen vi fightas med om en plats i allsvenskan, säger Mathias.
Målen mot Frölunda gjordes av Douglas Andersson 2 (bilden), Elias Andersson, Erik Pålsson och Oscar Johnsson.

Huvudpartners