Så kan Arenastaden se ut
Publicerad: 2019-05-20
Ängelholms Arenastad
Tankarna på ett samlat idrottscenter vid Catena Arena-området har funnits länge – nu är man ett steg närmre att se många idrottsintresserades drömmar förverkligas. På måndagsförmiddagen presenterade Ängelholms kommun tillsammans med Arenabolaget i Ängelholm en gemensam avsiktsförklaring om hur Ängelholms Arenastad kan utvecklas i framtiden.

Ängelholms Arenastad är en gemensam vision mellan Ängelholms kommun och Arenabolaget i Ängelholm. Tanken är att erbjuda idrottsföreningar och allmänhet tillgång till moderna idrottsanläggningar på en samlad plats.
Tanken är att området ska byggas ut i etapper och i planerna finns bland annat en om- och tillbyggnad av Catena Arena, en ny isrink, en ny sporthall, fotbolls/eventarena och utökad parkering.

– Jättespännande! Så många olika idrotter, ungdomar och föräldrar i ett och samma område är en härlig vision. För oss är detta mycket spännande då det ligger i linje med vår önskan om en utbyggnad av Catena Arena samt ytterligare en isyta. Jag tror också att alla idrotter inom området får fler utövare då vi är nära varandra, det är positivt då vi vet att motion och idrott bidrar till ett bättre välbefinnande, säger Rögles VD Marcus Thuresson och tillägger:
– Jag ser också möjligheter till synergieffekter för oss föreningar i området.

Läs mer om avsiktsförklaringen och planerna på Ängelholms kommuns hemsida.