Slutspelet fortsätter för supportrarna
Publicerad: 2020-03-27
Supporterinitiativ
Röglesupportrarnas kärlek och stöd till sin förening har inga gränser. Supporterinitiativet att sälja biljetter till första SM-kvartsfinalen mot Djurgården blev lyckat – på mindre än två dygn sålde man nästan 1 650 biljetter vilket gav cirka 83 000 kronor till Rögle. Nu fortsätter slutspelet – i dag inleds försäljningen av biljetter till den fiktiva SM-semifinalen via Högrasitt.

Kari Litmanen, kommersiellt ansvarig i Rögle BK, är överväldigad över initiativet och stödet:
– Vi vet att vi har de bästa supportrarna men vi är ändå överväldigade och tacksamma över initiativet och det starka stöd vi känner från alla, säger Kari och fortsätter:
– Det är ovissa tider för alla men trots det så vill man stötta oss, det är rörande. Efter sista grundseriematchen, som spelades utan publik, så var det många som inte ville ha sina biljettpengar återbetalda utan swishade tillbaka summan. Totalt 23 000 kronor kom in.

{!A}

Idén med att sälja biljetter till kvartsfinalen mot Djurgården (som aldrig spelades) kom från supportrar på Högrasitts forum på Facebook:
– Vi hade sett fram emot ett slutspel i Catena Arena, nu blev det inte så. Några supportrar kom med idén att sälja biljetter för 50 kronor styck till kvartsfinalen och vi tyckte det var en bra idé att stötta Rögle i detta läge. Trots kort varsel så var det många som köpte biljett. Totalt såldes det nästan 1 650 biljetter under två dygn, berättar Håkan Maxe som tillsammans med Theres Rosenberg administrerar Högrasitt-forumet.
Det finns önskemål att fortsätta kampanjen och därför inleder man idag fredag försäljningen av biljetter till Rögles semifinalspel som skulle ha startat nästa helg.
– Det är många som vill visa sitt stöd och hjälpa till. Enligt CMores (hockeylabbet) simulering av slutspelet så gick Rögle vidare från kvartsfinalen och skulle ha inlett semifinalspelet nästa helg. Därför släpper vi semifinalbiljetterna nu. De kostar fortfarande 50 kronor och vi tänker hålla på till lördag i nästa vecka, den 4 april. Man swishar in sin betalning precis som tidigare, berättar Håkan Maxe och fortsätter.
– Det här får bli vårt slutspel istället. Vi hoppas slå antal sålda biljetter från kvartsfinalen och planerar även att sälja finalbiljetter.

Biljetterna till semifinalen kostar 50 kronor styck och man betalar via swish, 123 664 17 32 (Rögle Event). Försäljningen av biljetter pågår från idag, 27 mars till lördag 4 april.
– Vi kommer att uppdatera varje dag med hur många biljetter som sålts, säger Håkan Maxe.