Adam - en av sju juniorer i ungt Rögle-lag
Publicerad: 2019-10-31
Inför match
I tisdagens segermatch på Hovet spelade fem juniorer i Rögles lag. Till kvällens match borta mot Luleå blir laget ännu yngre då ytterligare två juniorer adderats till laguppställningen som ersättare för Dennis Everberg och Leon Bristedt.

– Ja, vi är ett ganska ungt lag. Men det är bara att gå in och köra och försöka ta chansen. När några saknas så blir det en möjlighet för andra att ta större utrymme och ansvar, säger anfallaren Adam Edström - en av sju juniorer i kvällens Röglelag.
Rögle åkte vidare från Stockholm till Luleå på onsdagen och värmde i kvällens matcharena Coop Arena strax före lunch på torsdagen. Från tisdagens lag har Dennis Everberg (skadad) och Leon Bristedt (ska bli pappa) fallit ifrån. Istället har norske talangen Calle Spaberg-Olsen och Kevin Wennström (som varit utlånad till Kristianstad) anslutit. De båda reste från Ängelholm på onsdagskvällen och kom fram till Luleå strax före midnatt.

Adam Edström ser ut att ta Dennis Everbergs plats i kedjan med Mattias Sjögren och Nick Sörensen.
– Det ska bli kul med match igen. Vi har en bra känsla i gruppen efter segern mot Djurgården. Vi spelade bra och vi har ett bra grundspel att luta oss mot. Följer vi bara Cams instruktioner så har vi en god chans även i kväll, säger Adam.
Två meter långe Adam är en av ligans längsta spelare och har varit en trevlig överraskning under hösten i Rögle. En fysisk och tung spelare som är svår att stoppa när han kommer med fart. Adam har spelat samtliga 15 matcher och gjort ett mål och en assist.
– Det har varit en rolig start på säsongen och jag känner att jag utvecklas.
Övriga juniorer i kvällens Röglelag är Jakob Bondesson, Samuel Johannesson, Nils Höglander och Dominik Bokk.
Tränare Cam Abbott:
– Vi har både unga och äldre spelare i laget, spelare med mer eller mindre rutin. Vi kommer att ställa upp med ett mycket kompetent och hungrigt lag i kväll med en målsättning: att vinna en hockeymatch.