Ludvig Elvenes till Modo
Publicerad: 2018-10-25
Nyhet
Anfallaren Ludvig Elvenes lämnar Rögle för spel i allsvenska topplaget Modo. Ludvig är spelklar direkt och kan debutera för sin nya klubb redan i morgon kväll borta mot Oskarshamn.

– Ludvig har inte varit ombytt och spelat match den senaste tiden och det är aldrig bra. Ludvig är en ung spelare som definitivt behöver spela matcher och vi är glada för Ludvigs skull att den här möjligheten dök upp. Han kommer till en bra klubb med en tränare han känner, vi önskar Ludvig lycka till i vinter, säger Rögles sportchef Chris Abbott.
22-årige Ludvig har spelat i sju av Rögles matcher i SHL den här säsongen men har inte varit ombytt i de två senaste. I Modo återförenas han med coachen Björn Hellkvist som Ludvig spelade för i Oskarshamn förra säsongen. Ludvig kommer att spela för Modo resten av säsongen.

20-årige anfallaren Ken Jäger är samtidigt i Oskarshamn för att träna med Oskarshamns A-lag resten av den här veckan. Den schweiziske spelaren har varit ombytt i fyra av Rögles matcher och inte alls i de fyra senaste.
Inför den här säsongen begränsades möjligheterna för allsvenska klubbar att låna in spelare till två stycken lån per säsong.
– Det begränsar möjligheterna att ge unga spelare den speltid de behöver för sin utveckling. Det är olyckligt, säger Chris Abbott.