Jalasvaara stannar hela säsongen
Publicerad: 2017-12-30
A-lag
Finske backen Janne Jalasvaara har bara varit i Rögle i några veckor men han har redan hunnit sätta stora avtryck. Nu är det klart att den rutinerade försvararen stannar säsongen ut - och han hoppas bjuda fansen på en seger i dag.

Om knappt fyra timmar släpps pucken i årets sista SHL-match i Lindab Arena när Rögle möter HV71.
Janne Jalasvaara, som kom till Rögle i mitten av december och bara spelat fyra matcher, hoppas kunna bjuda hemmapubliken på en seger som en fin avslutning på 2017.
– Våra fans är otroligt bra, de är som en extraspelare. Jag gillar att spela hemma, säger Janne efter dagens matchvärmning.

Den 33-årige rutinerade försvararen anslöt till Rögle för några veckor sedan på ett try out-kontrakt men med en option på förlängning resterande del av säsongen.
Rögleledningen har imponerats av Jannes spel och väljer nu att utnyttja optionen så att han är Röglespelare säsongen ut.
– Jag har imponerats över Jannes utveckling under veckorna han varit med oss. Hans rutin har varit värdefull och han blir hela tiden bättre för varje träning och match. Jag ser fram emot att ha Janne i laget för resten av säsongen, säger Rögles sportchef Chris Abbott.

Stark, rejäl och pålitlig är tre av omdömena som gärna används om Janne. Han har spelat fyra matcher så här långt, är +2 och loggades för över 23 minuters istid i senaste matchen i Skellefteå.
– Det är en snabb liga, jag har aldrig haft så lite tid på mig men jag gillar att spela här. Jag trivs med laget och hela organisationen och är glad över att få stanna här, säger Janne.

Det enda som saknas nu är första segern - Janne hoppas den kommer i eftermiddag när HV71 gästar Lindab Arena, start kl 15:15.
– Vi har spelat bra i alla matcherna jag spelat men inte fått utdelning i poäng. Vi ska fortsätta spela vårt spel och sen är det viktigt att spela enkelt när det behövs, säger han.
Sugen att se Rögle-HV71 i eftermiddag? Då köper du dina biljetter genom att klicka på den här länken.