Tung förlust för J18 i premiären
Publicerad: 2020-09-27
J18
J18 åkte till Jönköping för seriepremiär borta mot HV71 på söndagen. Man svarade för en spelmässigt bra match och var värda poäng. Men lagets ineffektivitet blev dyrbar, hemmalaget kunde vinna med 5-2 (1-1, 1-1, 3-0) sedan man gjort tre raka mål de sista sex minuterna av matchen.

– En tråkig förlust. Jag tycker vi gör en bra match och borde fått med oss poäng hem i dag. Tyvärr är vi inte tillräckligt effektiva, vi behöver bli mer obekväma och vilja ta oss in till målet, sammanfattar tränare Linus Karlsson.
Det var 2-2 när matchklockan gick in i 55:e minuten - då utnyttjade hemmalaget ett slarv från Rögles sida. Rögle jagade en kvittering men var inte effektivt. HV:s femte mål kom i tom bur.
Simon Zether (från U16) gjorde sitt första J18-mål när han gav Rögle en 1-0-ledning i första, Alexander Gunnarsson gjorde Rögles andra mål (2-2).
– Vi tar med oss det som var bra och det vi behöver förbättra och laddar om för hemmapremiären mot Troja på torsdag, avslutar Linus Karlsson.