Ny konståkningstränare till Rögle BK
Publicerad: 2021-06-24
Viktoria Troitskaia blir ny huvudtränare för Rögle konståkning.

Rögle BK förändrar sin organisation kring konståkningen inför kommande säsong som ett led i att ge samma förutsättningar för konståkningen som för hockeyn. Den rutinerade och framgångsrika Viktoria Troitskaia blir ny huvudtränare för sektionen. Troitskaia har en lång erfarenhet inom konståkningen och har jobbat över 20 år i IFK Helsingborg. Senast har hon varit i Åstorp.

– Jag vill väcka ett intresse hos barn att lära sig åka skridskor och skapa en träningsmiljö som passar till barns olika förutsättningar. Målet med träningen är att motivera barn att träna och utveckla sig från grunden i skridskoskolan upp till elitåkare. Barn ska känna sig trygga, ha kul, känna glädje och vänskap hos oss i Rögle BK, säger Troitskaia.

I och med den nya och tredje isytan vid Catena Arena öppnas nya möjligheter för konståkningen upp inför hösten och där kommer Viktoria Troitskaia vara en viktig del.

– Med Viktoria får vi en meriterad, driven och omtyckt ledare på konståkningssidan. Hon har redan visat sitt driv för att locka nya åkare, vilket vi också sett på medlemsantalet som redan ökat. Vi vill och ser att konståkningen får ett större utrymme hos oss och vi är väldigt glada över att välkomna Troitskaia till vår förening, säger Lotta Vöcks Möller, som är ansvarig för Rögle Akademi.

Viktoria Troitskaia inleder sitt arbete i augusti med Rögles sommarcamp.

Peter Ekholm