Så spelar vi semifinalerna
Publicerad: 2021-04-15
SM-slutspelet
Nästa fredag, den 23 april, går Rögle in i semifinalspelet. Rögle inleder med två raka hemmamatcher (fredag och lördag) och semifinalerna avgörs i bäst av fem matcher. Datum och tider för Rögles semifinaler är klart – nu inväntar vi bara en motståndare.

Eftersom både Växjö och Rögle kvalificerade sig för semifinalspel på onsdagskvällen så är det också klart när de båda lagen kommer att spela i nästa runda. Som grundseriesegrare inleder Växjö torsdag 22 april medan tabelltvåan Rögle börjar sin semifinalserie på fredagen den 23 april.

Rögle kommer att ställas mot det bäst rankade laget av de två som går vidare – det innebär att man inte kommer att kunna ställas mot Örebro om man tar sig vidare. Rögles motståndare blir antingen Leksand om man lyckas vända 0-3-underläget i matcher mot Örebro eller segraren i kvartsfinalserien mellan Skellefteå-Luleå där Luleå just nu leder med 2-1 i matcher.

Så här spelar vi semifinalerna:
Fredag 23/4, kl 19:00: Rögle BK – ej klart
Lördag 24/4, kl 15:15: Rögle BK – ej klart