Rapport om skadeläget
Publicerad: 2019-12-06
A-lag
Rögle inledde säsongens andra landslagsuppehåll på fredagen. Under torsdagens segermatch hemma mot Brynäs utgick anfallaren Leon Bristedt i tredje perioden efter att ha tacklats omkull och har fått behandling sen dess.

– Leon Bristedt är under behandling och vi vet mer om hans status efter helgen då vi gjort fler undersökningar, säger Rögles fysioterapeut Christopher Alvengrip.
Ytterligare fyra spelare saknades i gårdagens match: backen Craig Schira och anfallarna Mattias Sjögren, Dennis Everberg och Nick Sörensen.
– Vad gäller Craig, Mattias och Dennis så är vi förhoppningsfulla att de är tillbaka och kan spela i omstarten den 17 december. Nick är fortfarande tills vidare, säger Christopher.
Spelarna är lediga den här helgen och återsamlas på tisdag. Sju spelare saknas nästa vecka då de är på olika landslagsuppdrag.