GAMEDAY: Rögle vill tillbaka till vinnarspåret
Publicerad: 2022-10-01
GAMEDAY
Rögle har chansen att studsa tillbaka efter två raka förluster när Linköping gästar Catena Arena ikväll. Matchen startar 18.00 och här är allt du behöver veta på förhand.

INFÖR NEDSLÄPP

Rögle - Linköping, 18.00, Catena Arena, Cmore

MÖTET

Det är två lag med motsatta formkurvor som ställs mot varandra under lördagsaftonen. Rögle inledde säsongen med två raka segrar mot Brynäs och Luleå, men har gått poänglösa från de två senaste matcherna. I torsdags blev det ett tungt nederlag när värsta rivalen Malmö tog tre poäng i säsongens första Skånederby.

Linköping inledde å sin sida säsongen med tre raka förluster. Men i de senaste matcherna har östgötarna fått ordning på spelet och kommer in till dagens match med två raka segrar i ryggen. I lördags besegrade de Färjestad efter straffar och i torsdags kom säsongens första trepoängare efter 2-1 hemma mot Luleå.