Behöver vinna två gånger i kväll för avancemang
Publicerad: 2020-01-28
U16
Rögle U16 Elit har pressen på sig i kvällens SM-kvalretur hemma mot Troja/Ljungby i Catena Arena. Efter att ha förlorat första matchen borta (4-5) måste Rögle dels vinna kvällens match på ordinarie tid för att sen få möjligheten att avgöra på övertid.

– Play off-spelet till SM avgörs i bäst av två matcher. Skulle lagen vinna en match vardera blir det sudden death direkt efter att andra matchen är slut där laget som gör mål går vidare. Målskillnad spelar ingen roll, du kan förlora första stort och vinna returen med uddamålet så har du ändå chansen att gå vidare, berättar U16-tränaren Linus Karlsson.
Play off-spelet mot Troja är andra rundan, Rögle föll i första med uddamålet och jagar revansch i kväll - och en möjlighet att avancera. Matchen börjar 19:30.
I vårserien toppar Rögle, även här är en chans att ta sig till SM då seriesegraren får en plats längre fram i SM-kvalet.
Vi har sen tidigare berättat att tre Röglespelare blivit uttagna till svenska Team 16-landslaget: Joel Kjellberg, Oliver Casselsten och Erik Pålsson. Även lagets två norska spelare, Julian Elmenhorst (back) och Lars Petter Eckholm (fw) är uttagna i det norska U16-landslaget.