Bertov: ”Ska spela mitt spel – enkelt och hårt”
Publicerad: 2018-08-18
Inför match
I kväll kl 19 släpps pucken i Rögles andra match i träningsturneringen i Köln. Motståndare är schweiziska NLA-laget Langnau. I Rögles lag blir det en hel del förändringar jämfört med 6-2-segern över Örebro i premiären i torsdags.

– Vi har ganska mycket folk med oss hit och vi vill se alla. Sen är det intressant att se hur olika spelare fungerar ihop med varandra, säger tränare Roger Hansson inför kvällens match.

Ville Kolppanen gör sin första match i målet för året, Ben Youds och Ted Brithén gör också säsongsdebut och för en trio blir det debut i Rögletröjan: anfallarna Ken Jäger och Balint Horvath samt backen Daniel Bertov som satt ombytt som sjunde back i torsdags men inte fick spela.
– Det ska bli kul att få komma in och spela match. Jag kommer att gå in och spela mitt spel, enkelt och hårt, säger Daniel som kom från Leksand till Rögle inför den här säsongen.

I torsdags satt han i avbytarbåset och fick se sina nya lagkamrater rivstarta genom att åka ifrån Örebro och vinna med 6-2.
– Det såg bra ut trots att det var första matchen. Vi ska bygga vidare på det, försäsongen är en process, säger Daniel.
Langnau har spelat två matcher redan i turneringen, man slog Köln i torsdags med 3-2 men föll i går kväll mot Örebro med 3-5.

Här är kvällens Rögle-lag mot Langnau: Målvakt: Ville Kolppanen (Justin Pogge). Backar: Craig Schira-Rasmus Sandin, Ben Youds-Jesper Williamsson, Daniel Bertov-Samuel Jonsson, Alen Bibic. Kedjor: Daniel Zaar-Linus Sandin-Christian Thomas, Christopher Bengtsson-Ted Brithén-Olle Liss, Leon Bristedt-Erik Andersson-Nils Höglander, Ken Jäger-Taylor Matson-Balint Horvath. Extra forward: Simon Ryfors. Ej ombytta: Kodie Curran, Mattias Sjögren, Lucas Elvenes, Ludvig Elvenes. Matchen i Köln börjar kl 19.