Matson gav Rögle drömstart
Publicerad: 2018-11-17
Rögle fick en perfekt start när Mora gästade Lindab Arena under lördagseftermiddagen. Redan i matchens andra minut låg första pucken i gästernas mål till 1-0 ditskickad av Taylor Matson. Därefter dröjde det till tredje perioden innan Rögle avgjorde matchen definitivt.

Rögle fick en riktig smakstart på hemmamatchen mot Mora. Redan efter 1:19 låg 1-0-pucken i mål bakom Isak Wallin i Moras kasse. Taylor Matson blev målskytt för andra matchen i rad och det var den nykomponerade kedjans allra första byte i matchen.
Taylor Matson och Lucas Elvenes hade fått en ny tredjelänk till den här matchen då Nils Höglander hade tagit Christopher Bengtsson plats. Bengtsson hade i sin tur flyttats till en annan kedja.
– Jag har ju spelat några matcher ihop med Lucas (Elvenes) och vi har haft bra kemi. Nu fungerade det jättebra även med Nils i vår kedja. Det är kul att spela med två unga hungriga killar som de båda, säger Taylor Matson.

Det var inte bara den kedjan som inledde starkt. Hela laget kom ut med bra fart och skapade hårt tryck mot Moras mål de första sex-sju minuterna.
– Det är precis så vi alltid vill inleda matcherna här hemma i Lindab Arena. Vi vill alltid ta ledningen tidigt och på så vis få ännu mer hjälp av vår fantastiska publik resten av matchen, förklarar Matson och fortsätter angående att den fina inledningen kom av sig en aning:
– Under andra perioden blev vi kanske lite övermodiga och ville spela lite "fancy" och det ska vi inte hålla på med. Skönt att vi kunde hitta tillbaka till vårt spel igen i tredje perioden.

Nu väntar en "roadtrip" för Rögle med tre raka bortamatcher mot i tur och ordning Linköping, Timrå och Frölunda.
Taylor Matson tror sig har receptet för att de tre matcherna ska sluta med hög poängutdelning.

• I den här ligan är det så klart stor skillnad på hemma- och bortaspelet. Vi har vunnit mycket borta på sistone och det är bara att fortsätta på den vägen med samma fina bortaspel även i de matcherna. Vi ska hålla sakerna enkelt och stå redo om våra motståndare kommer ut hårt. Så gjorde vi i torsdags uppe i Örebro och det slutade ju bra då, säger Taylor Matson avslutningsvis.
Patric Andersson