Bra insats i Värmland räckte inte
Publicerad: 2020-01-19
J20
Rögles J20 vänder hem till Skåne efter en helg på bortais med bara en poäng i bagaget. Lördagens strafförlust i Mora följdes av en förlust på ordinarie tid mot Färjestad på söndagen (2-4). Ändå var tränare Jonas Elofsson mer nöjd på söndagen än i går.

– Det känns lite dumt att säga när vi förlorar men jag tycker vi gör en bra match. Det är bra inställning och arbetsinsatsen kan jag inte klaga på. Andra perioden kan vara en av våra bästa den här säsongen. Vi har mycket chanser men är inte effektiva, det blir vårt fall, säger Jonas efter matchen i Karlstad på söndagen.
Hemmalaget tog en 2-0-ledning efter första, Rögle kom i kapp i andra efter mål av Martin Vitalos och William Gustafsson. Tyvärr så kunde hemmalaget avgöra matchen i tredje och gå ifrån till 4-2. Detta trots att Rögle i de två sista perioderna vann skotten med 29-10.
– Som jag sa, vi utnyttjar inte våra chanser. Vi har flera tillfällen i numerärt överläge men våra powerplay-killar kunde inte få utdelning. Samtidigt så bjuder vi på ett par av baklängesmålen där vi allra högsta grad är delaktiga.
Efter fem matcher har Rögle varit inblandat i tre övertidsmatcher men väntar fortfarande på första trepoängaren.
– Det är fortfarande många matcher kvar och vi är med i kampen om en plats i SM-slutspelet. Men vi behöver höja vår standard i vardagen och inte vara så ojämna, säger Jonas.