Rögle BK söker ny klubbdirektör
Publicerad: 2019-05-20
Rögle BK
Rögle BK går in i sin nästa säsong med fantastiska sportsliga och ekonomiska resultat bakom sig. Rögle BK nådde slutspel för första gången på 25 år och målsättningen nu är att etablera sig som ett slutspelslag i SHL Inom juniorverksamheten uppnådde våra J18- och J20-lag återigen topplaceringar, samtidigt som vår ungdoms- och konståkningsverksamhet fortsätter att utvecklas positivt. En professionell organisation tillförsäkrar att Rögle BK fortsätter utvecklas både sportsligt och affärsmässigt.

Som Klubbdirektör har du totalansvar för Rögle BK:s verksamhet och leder både det strategiska och operativa arbetet. Dina närmaste medarbetare är respektive ansvarig för marknad/försäljning, kommunikation, sport, ekonomi och arenadrift.

Som person är du handlingskraftig. Du har en dokumenterad förmåga att leda och motivera dina medarbetare till nya framgångar och du är bra på att kommunicera så att alla känner sig engagerade i verksamheten.

Du har kunskap och förståelse för ideell verksamhet samt inser utmaningen i att kombinera detta med affärsmässighet på alla plan.

Vi erbjuder en spännande utmaning i en växande region där Rögle BK:s verksamhet har en viktig plats som regionens arena och mötesplats. Ditt uppdrag blir att utveckla och expandera vår verksamhet i enlighet med våra kärnvärden; passion, kompetens och personlighet.

Intresserad?
Vi vill ha din ansökan senast den 5 juni. Vv skicka din ansökan till styrelsens ordförande Håkan Eriksson, Rögle BK, Catena Arena, 262 54 Ängelholm alternativt via mail, [email protected]. Eventuella frågor besvaras av Håkan Eriksson, mobil 070-544 99 01 eller styrelseledamot Lennart Mauritzson 070-552 05 57.

Detta är Rögle BK
Verksamheten bedrivs genom den ideella föreningen Rögle BK med det helägda dotterbolaget Rögle Marknads AB. Föreningen bedriver en heltäckande ishockeyverksamhet, som innefattar en breddverksamhet för ungdom och konståkning. Elitverksamheten består av juniorlag samt A-lag. I Rögle Marknads AB bedrivs restaurang- och logeverksamhet, drift och underhåll av förhyrda fastigheter samt uthyrning av istider. Omsättningen uppgick till ca 125 Mkr för det gångna verksamhetsåret. Verksamheten innefattar ca 90 heltidsanställda medarbetare.

Rögle BK