J20 studsade tillbaka direkt - vann i Karlstad
Publicerad: 2020-09-27
J20
Rögle J20 studsade tillbaka direkt efter fredagens förlust i Växjö - på söndagen tog man säsongens tredje fullpoängare när man besegrade Färjestad på bortaplan med 5-2 (2-1, 0-1, 3-0).

Rögle fick en bra start med två mål av Melvin Wennström (bilden) loppet av några minuter i mitten av första perioden. Ett par utvisningar gav hemmalaget möjlighet att kommaa tillbaka och maan reducerade innan pausvilan.
– Första är en bra tillställning där jag tycker att vi tar många bra beslut och jobbar efter den plan vi har satt upp för dagen. I den andra perioden börjar vi spela lite krångligare, vi tappade puckar på fel ställen och det utnyttjade Färjestad och kvitterade till 2-2 innan perioden var över, berättar Charlie Thermaenius, Rögles tränare.

I den tredje perioden kom Röglre tillbaka och tog kontroll på händelserna på isen. Linus Sjödin och Edvin Hansson såg till att Rögle kunde gå ifrån till en 4-2-ledning ganska tidigt och därefter hade Rögle kontroll på matchen. Edvin Hansson fastställde slutresulttet till 5-2 när Rögle vaar en man mindre.
– Vi hittade tillbaka till grunderna i vårt spel som vi jobbar på varje dag. Vi spelade ett rakare spel i tredje perioden, vilket gjorde det svårare för Färjestad att skapa någon press oss, säger Charlie.
– Extra plus i dag vill jag ge till Hannes Asp, Felix Tengvall, Melvin Wennström och Oliver Casselsten som gör många bra saker på isen. Nu laddar vi för derby mot Malmö borta på onsdag, en härlig utmaning med många känslor, avslutar Charlie.