Ny junior debuterar från start mot Leksand
Publicerad: 2016-12-06
Rögle-TV
Daniel Widing saknas - då får spännande junioren Gustav Olhaver debutera från start i kvällens viktiga hemmamatch mot Leksand. Rögle-TV träffade tränare Mikael Gath inför matchen.

I kväll drabbar Rögle och Leksand samman för andra gången på två dygn. Hemmalaget Rögle har revansch att kräva efter förlusten med uddamålet i söndags.

Förutom förlusten fick man ännu en spelare skadad, anfallaren Daniel Widing som saknas i kvällens retur.

Lagledningen har dribblat om i kedjorna till matchen och Colorado-draftade junioren Gustav Olhaver får chans från start i en av de fyra kedjorna.

Gustav har tidigare gjort några byten men aldrig startat en SHL-match.

Dessutom får vi se en ren transatlantisk kedja.

Här är Rögles lag i kväll:

Målvakter: Oscar Dansk (Lars Volden).

Backar: Dominik Granak-Alen Bibic, Cade Fairchild-Kevin Marshall, Almen Bibic-Ludvig Claesson, Timothy Liljegren.

Kedjor: Taylor Matson-Jack Connolly-Bryan Lerg, Ludvig Rensfeldt-Christopher Liljewall-Felix Schütz, David Åslin-Filip Karlsson-Daniel Sylwander, Gustav Olhaver-Simon Ryfors-Mathias From.

Extra forward: Nikolaj Krag Christensen.