Roman vaktar målet i eftermiddagens premiär
Publicerad: 2019-08-15
Inför match
I eftermiddag är det dags för försäsongens första match för Rögle. Österrikiska Graz 99ers står för motståndet i träningsturneringen i tyska Köln med start kl 15. Efter morgonens matchvärmning togs laget ut och det blir tjeckiske målvakten Roman Will som vaktar målet.

– Det ska bli kul, jag ser fram emot att äntligen få spela match igen, säger Roman efter matchvärmningen. Träningen på morgonen varade i 45 minuter. Huvudtränare Cam Abbott är lika förväntansfull och sugen på match som spelarna:
– Det ska bli kul att se hur vi är i en matchsituation. Jag vill se att vi tävlar och att de saker vi tränat på fungerar, säger Cam.
Premiärmotståndare är Graz 99ers från Österrike:
– Det är viktigt att vi inte underskattar motståndet. Det är ett lag med fem svenskar som spelat på hög nivå nyligen. Jag tror vi är väl preparerade för match.

Laget mot Graz 99ers, nedsläpp kl 15:00 i Kölnarena 2:
Målvakter: Roman Will (Christoffer Rifalk)
Backpar: Niklas Hansson-Kodie Curran, Éric Gélinas-Daniel Bertov, Samuel Jonsson-Erlend Lesund, Jakob Bondesson.
Kedjor: Daniel Zaar-Ted Brithén-Dennis Everberg, Dominik Bokk-Mattias Sjögren-Leon Bristedt, Taylor Matson-Hampus Gustafsson-Erik Andersson, Wilson Johansson-Anton Bengtsson-Nils Höglander.
Extra forward: Adam Edström.
Vilar: Jakob Ragnarsson, Kevin Wennström, Simon Ryfors. Matchen sänds på hd.se och ingår i premiumabonnemanget.