Christoffer Malm lämnar Rögle BK
Publicerad: 2021-02-12
Rögle BK
Efter tre år som scout och assisterande sportchef lämnar Christoffer Malm Rögle BK när nuvarande kontrakt går ut den 30 april. ”Jag har fått ett erbjudande jag inte kan tacka nej till”, säger Christoffer Malm.

Christoffer Malm har jobbat i Rögle BK:s sportsliga organisation i snart tre års tid tätt ihop med sportchef Chris Abbott. Efter att ha läst Sports Management på Malmö Universitet anställdes den förre Rögle- och Jonstorpsspelaren som scout i Rögle 2018. Efterhand ökade arbetsuppgifterna och efter ett år fick han även titeln assisterande sportchef.

– Jag vill tacka för min tid här. Det har varit tre oerhört roliga och lärorika år. Jag är tacksam över att jag fick chansen och jag har lärt mig oerhört mycket. Chris Abbott har varit min chef och mentor och jag är mycket tacksam för allt jag fått ta del av. Jag hoppas vi kan fortsätta vårt samarbete på något sätt framöver, säger Christoffer.

Du lämnar klubben när man är inne i en mycket intressant och framgångsrik period. Varför?
– Det har varit ett rent nöje att få vara med på den här resan att etablera Rögle i SHL. Men jag har fått ett erbjudande som jag inte kan tacka nej till, jag ser fram emot utmaningen som väntar och ser det som ett nästa steg i min egen utveckling, både i min yrkesroll och som privatperson. Och vem vet, kanske våra vägar korsas igen i framtiden, säger Christoffer.

Rögles sportchef Chris Abbott:
– Christoffer Malm har varit en viktig del i vår organisations utveckling de senaste 3,5 åren. Christoffers duktiga scoutöga och syn på hockey har berikat vår organisation med många unga duktiga spelare som vi kommer ha nytta av i många år framåt. Vi önskar Christoffer och hans växande familj all lycka till när han nu går vidare till nästa utmaning. Det är kul att se vår personal utvecklas och nå sina mål och vi ser fram emot att fortsätta ha en bra relation med varandra framöver, säger Chris Abbott och fortsätter:

– Personligen vill jag tacka Christoffer för hans tillgänglighet under dygnets alla timmar och för att han jobbat helhjärtat för klubben och mot den vision vi har delat för att nå framgång.

Chris Abbott får nu ge sig ut på jakt efter en ersättare till Christoffer Malm:
– Jag har inlett processen med att hitta en ny assisterande sportchef och tar tacksamt emot ansökningar, avslutar Chris.