Melker Eriksson lånas ut till Tyringe
Publicerad: 2020-12-16
Pressmeddelande
Rögle BK lånar ut anfallaren Melker Eriksson, 19, till Tyringe i division 1. Melker ska spela fyra matcher för Tyringe innan jul.

– Melker behöver få speltid vilket vi inte kan garantera i nuläget. Melker får nu möjlighet att spela mycket under en knapp veckas tid vilket vi tycker är bra, säger Rögles assisterande sportchef Christoffer Malm.
19-årige Melker är sistaårsjunior och för en dryg vecka sedan passerade han 100 spelade minuter i SHL vilket ger honom ett rookiekontrakt. Med alla anfallare tillgängliga har Melker fått begränsat med speltid. Tyringe har ett hektiskt spelschema med fyra matcher på schemat fram till måndag med start i kväll hemma mot Hanhals.
– Det ska bli roligt att spela match. Jag behöver få speltid, säger Melker Eriksson.