Uppdatering Temamatcher säsongen 2022-23.
Publicerad: 2022-09-07
Invigning, legendarkväll och födelsedagsfest. Det är några av temamatcherna för säsongen 2022-23.

Säsongen är igång. Här är matcherna att hålla lite extra koll på under 2022-23.

17 september: SHL-premiär mot Brynäs

Den 17 september är det hemmapremiär i Catena Arena. Brynäs står för motståndet i det som blir den första hemmamatchen i arenan som under sommaren fått ytterligare uppfräschning – vilket så klart ska firas.

I samband med hemmamatcherna mot Malmö den 29 september och Linköping den 1 oktober är det Oktoberfest i och omkring arenan.

29 september: Slaget om Skåne del 1

Första derbyt för säsongen spelas hemma i Catena Arena den 29 september. Förutom en het drabbning på isen är det också Oktoberfest i Arenan.

1 oktober: Oktoberfest

15 oktober: Legendarenas kväll

När Catena Arenas tak gjordes om togs alla pensionerade tröjnummer ner från takstolarna. Rögle planerar just nu för att de återigen ska hissas upp igen. Datum för den här matchen är satt till den 15 oktober.

29 oktober: Klackens match - #förvårtrbk

3 november: Bortamatch i arenan Den 3 november spelar Rögle borta mot Leksand, klubbens medlemmar kommer ha chans att se matchen i Catena Arenas sportbar.

18 december: Rögle 90 år

Hösten avslutas med ett hejdundundrande födesledagskalas den 18 decemeber när Frölunda kommer på besök. Rögle fyller 90 år den här säsongen och det ska givetvis firas.

30 december: Akademikronan-matchen

23 februari: GVH-matchen

25 februari: Kidz Game

*Fler temamatcher/dagar kan tillkomma, ändringar kan komma.

Rögle BK