Inför nedsläpp: Rögle - Djurgården
Publicerad: 2021-10-30
Inför nedsläpp
Rögle jagar fjärde raka segern när Djurgården idag gästar Ängelholm och Catena Arena. Matchen startar 15.15.

Rögle spelar sin tredje match den här veckan och har vann båda de tidigare matcherna i tisdags och torsdags. Idag ställs de grönvita mot Djurgården för säsongens andra möte lagen emellan. Första matchen spelades i Stockholm där bortalaget Rögle vann med 4-1.

Djurgården kommer från en turbulent tid där tränaren Barry Smith fick lämna sitt uppdrag i början av veckan. Laget ligger just nu på en trettondeplats efter att de endast vunnit tre av de 14 första matcherna i säsongen. Laget har dessutom haft en del skadebekymmer, den tilltänkta toppspelaren Jacob Josefsson är långtidsskadad och nyförvärvet från KHL Linus Videll saknas även han med skada.

Rögle förlängde sin poängsvit genom torsdagens seger hemma mot Skellefteå. Laget har vunnit åtta av de nio senaste matcherna och dessutom tagit poäng i nio raka. Detta gör att de grönvita har högst poängsnitt i serien och ligger på en andraplats i tabellen med två matcher färre spelade än serieledaren Frölunda.

LÄGET I LAGET

Ted Brithén saknas och likaså Oscar Stål Lyrenäs som utgick efter två perioder senast, han kommer att undersökas mer. Anton Bengtsson lämnade återbud till torsdagens match men är aktuell för spel i dagens match.

SIFFRORNA

2,23 - är Rögles poängsnitt så här långt i årets SHL.

51 - mål har Djurgården släppt in.

42 - mål har Rögle gjort i årets SHL.

GRÖNT & VITT GAMEDAY

Kommer senare