Ojämnt Rögle föll borta mot HV71
Publicerad: 2020-09-03
J18
Bitvis bra, bitvis sämre - en ganska ojämn insats gjorde att J18 föll i träningsmatchen borta mot HV71. HV vann med 8-4.

– Om jag ska summera matchen så tycker jag inte vi är tillräckligt bra sett över 60 minuter för att vinna matchen. Bitvis gör vi många bra saker men tyvärr räcker inte det mot ett skickligt HV71. Vi tar även för många utvisningar för att ge oss själva chansen att komma ikapp, säger tränare Daniel Johansson.
Rögle började anars bra, man satte press på hemmalaget och vårdade pucken och tog även ledningen med 1-0. Efter ledningsmålet tappade Rögle farten och tog utvisningar vilket straffade sig då HV gjorde tre raka mål innan pausvilan.
I andra studsade Rögle tillbaka och både reducerade och kvitterade till 3-3.
– Tyvärr tappade vi igen efter kvitteringen, blev för passiva och tillät HV gå upp i en 5-3-ledning innan paus.
I tredje reducerade Rögle men tog för mycket utvisningar och kunde inte ta grepp om matchen, istället gick hemmalaget ifrån till 8-4 efter bland annat ett mål i tom bur.
Röglejuniorerna spelar nästa träningsmatch på söndag, borta mot Malmö.