Seger i första matchen för J18
Publicerad: 2020-08-12
J18
Nu har även J18 spelat sin första träningsmatch – det blev seger hemma mot Växjö med 3-0 på tisdagskvällen i en match som nye tränaren Linus Karlsson betecknade som en stabil insats. Jac Johansson Sennow bjöd på en riktig godbit när han svarade för ett fräckt Zorro-mål i andra perioden.

– Det var en flängig och stressig första period som slutade mållös. Därefter tycker jag att vi malde ner dem och vann rättvist, säger tränare Linus Karlsson.
I andra fick Rögle utdelning och gjorde både 1-0 och 2-0 där Jac Johansson Sennows fräcka Zorro-mål var höjdpunkten. I tredje avgjorde Rögle med ett tredje mål. Rögle vann skotten med 30-15 och noterbart är att Axel Mangbo fick hålla nollan i sin säsongspremiär i målet.
– Spelet i egen zon blev bättre och bättre, vi spelade lugnt och tryggt med puck. Vi fortsätter fila på detaljerna vi vill se i spelet men är nöjda med första fighten, sammanfattar Linus.
Målskyttar, Rögle: Jac Johansson Sennow 2, Roman Kechter.
Nästa försäsongsmatch för J18 är på lördag, borta mot Växjö. Matcherna spelas utan publik men sänds på svenskhockey.tv.