Isak Ragnevad till Västervik
Publicerad: 2018-12-25
Nyhet
Rögles lovande juniormålvakt, Isak Ragnevad, lämnar för spel i allsvenska Västervik resten av säsongen. "Det är en fantastisk möjlighet för mig", säger 18-årige Ragnevad.

Först julfirande med familjen - på juldagen packade J20-målvaken Isak Ragnevad sina väskor för ett nytt äventyr. Till Västervik för att inleda ett nytt kapitel i sin karriär - som seniormålvakt i det allsvenska laget för resten av säsongen.
– Det känns jättekul, jag är jättetaggad. Jag är oerhört tacksam mot både Rögle och Västervik som ger mig den här chansen, säger Isak.

Vänsterplockande Isak Ragnevad är en äkta Rögleprofukt som gått hela vägen i klubben från Tre Kronor Hockeyskola upp till J20. Han gör sin andra säsong som J20-målvakt och räknas tillsammans med två år yngre målvaktskollegan Calle Clang som två av klubbens stora framtidsnamn.
Isak har vid ett par tillfällen bytt om och varit backup i SHL samt tränat en del gånger med klubbens A-lag. Men nu får han alltså chansen att vara senior på permanent basis i Västervik.
– Vi ser det här som nästa steg i Isaks utveckling till att bli en framtida SHL-målvakt för oss. Även om han lämnar föreningen så är han fortfarande en del av Röglefamiljen och det ska bli spännande att följa Isak i Västervik under resten av säsongen, säger Rögles sportchef Chris Abbott.

I Västervik får han ett bekant ansikte som målvaktskollega, Rögles Emil Kruse är förstemålvakt i laget.
– Vi har hälsat på varandra under förra säsongen och det känns bra att han redan finns där, säger Isak.
Isak har under hösten spelat 18 av J20:s 27 seriematcher i superelit-serien.
– Jag tycker mitt eget spel har varit som lagets. Vi började starkt och hade sen en liten dipp men kom tillbaka starkt mot slutet.
Isak går sista året på hockeygymnasiet och kommer att slutföra studierna.
– Vi har gjort upp en plan som gör att jag ska klara av det. Dels gör jag en del på distans och när säsongen är slut i Västervik så återvänder jag till Ängelholm för att jobba klart med skolarbetet, säger Isak.
Isak tillhör Västervik resten av den här säsongen.