Storspel av Roman i landslagsmålet
Publicerad: 2019-11-10
Landslag
Röglemålvakten Roman Will svarade för en ny stark insats i landslagsdressen när han på söndagen höll nollan mot Ryssland. Hans Tjeckien vann med 3-0 och vann därmed Karjala Tournament och Roman utsågs till turneringens bästa målvakt.

Roman Will har svarat för en stark debut i SHL i höst och Röglemålvaktens fina form håller i sig. Roman har svarat för en stark insats i tjeckiska landslaget där han vaktade målet i två matcher i Karjala-turneringen och båda matcherna vann man. På söndagen höll han nollan mot Ryssland och därmed släppte Roman bara in ett mål på två matcher.
I Tre Kronor spelade både Niklas Hansson och Daniel Zaar avslutningsmatchen mot Finland. Det blev förlust (1-2) och därmed slutade Tre Kronor fyra i turneringen.
Nils Höglander har också varit i Finland, med juniorlandslaget. Här blev det idel segrar för Småkronorna som på söndagen slog Finland och därmed tog tre raka segrar. Ett bra genrep för Nils och co inför stundande JVM.
Spelarna återvänder nu till Rögle för att ladda upp inför torsdagens omstart i SHL som för Rögles del innebär bortamatch mot HV71.