Sista hemmamatchen innan uppehållet
Publicerad: 2020-01-28
Hemmamatch
På lördag spelar vi sista hemmamatchen innan landslagsuppehållet. Oskarshamn kommer till Catena Arena för andra gången den här säsongen. Passa på att ladda upp inför SHL-matchen med hamburgarbuffé i Arenarestaurangen innan nedsläpp – det finns platser kvar!

Den här veckan innehåller endast en match för vår del – men det är på hemmais. På lördag kommer Oskarshamn hit – räkna med ett revanschsuget hemmalag. Tabellen är jämn och poängen är viktiga för både Rögle, som jagar en topp 6-plats och direktplats i kvartsfinalerna medan Oskarshamn kämpar i tabellens nedre regioner. Efter lördagsomgången väntar ett elva dagar långt uppehåll - så det finns ingen anledning att spara på krafterna.

Intresset för matchen, som startar 15:15, är stort. Det finns dock en hel del ståplatsbiljetter kvar till försäljning. Du köper som vanligt enklast på nätet eller i Kundcenter, öppet vardagar 10-14. Du kan även ringa, 0431-55 89 02. Glöm inte att du även kan köpa ståplatsbiljett via Angel Island Army, gå in på aia.nu och följ länken. Då stöttar du även AIA:s bortaresor vid köp från den länken.
Du vet väl att du kan ladda upp inför matchen med god mat och dryck i vår populära restaurang. Till lördagens match finns det ett antal platser kvar. Det blir hamburgare (buffé) med klassiska tillbehör samt dessert. Menyerna för alla hemmamatcher i grundserien fram till 12 mars hittar du här. Du bokar bord genom att ringa 0431-55 89 40 eller mejlar [email protected]. Vi kan även ordna sittplatsbiljett till matchen när du bokar bord.

I Kids Zone finns som vanligt en hel del att göra för yngre besökare. Elgiganten är på plats och erbjuder möjlighet att spela tv-spel och det finns även simulatorspel. Matchens förening är Halmstad Hammers.
Tänk på att samåka till matchen eller ta bussen för miljöns skull. Du vet väl att du kan åka med Skånetrafiken till och från SHL-matcherna i Catena Arena? Ta matchbussen, linje 84. Visar du ditt Säsongskort så åker du gratis. Tidtabell finns på hemsidan.
Åker ni bil till matchen och är 4 eller fler i bilen så bjuder Grönvit hållbarhet på parkeringsavgiften.
Tänk på att förbereda er betalning till parkeringen så går det snabbare och vi slipper långa köer in. Ha 20 kronor i kontanter redo att betala med eller om du ska swisha så förbered innan ni kommer fram till betallinjen (en medpassagerare kan förbereda).
Vi ses på lördag i Catena Arena!