Imponerade på bortais - J18 har chans gå vidare
Publicerad: 2019-03-23
J18, SM-slutspel
Förlust hemma med 1-5 vändes till en imponerande 1-0-seger på bortais på lördagen. Därmed tvingade Rögles J18 fram en tredje och avgörande åttondelsfinal mot HV71.

Rögles J18 hade inte mycket att hämta i första åttondelsfinalen hemma mot mot HV71 i torsdags. Två dagar senare vann laget returen på bortais med 1-0 och tvingade fram en tredje och avgörande match på söndag.
– Killarna gör en grym laginsats idag och det blir viktigt att vi gör samma jobb i morgon. HV ser lite slitna ut och det ska vi utnyttja. Vi har en massa energi i gruppen och kommer att gå ut hårt i morgon, säger tränare Magnus Rahm.

Det var ett tufft utgångsläge för J18 i lördagens retur mot HV71, förlust i torsdags klart - men laget gick ut och levererade en stabil och bra insats i returen.
– Både vi och HV71 har spelare som dubblerar i J20 men deras såg rätt slitna ut efter att innan vår match idag spelat en avgörande match med HV:s J20 och förlorat på övertid mot Södertälje. Vi valde att trycka på hårt från start och det gav resultat, säger Magnus Rahm.
Rögle inledde bra och hemmaspelarna hade svårt att komma ur egen zon. Linus Sjödin gav Rögle ledningen med 1-0 efter drygt 15 minuter efter att Rögle utnyttjat ett hemmamisstag.

I andra blev Rögle lite passiva och HV tilläts skapa flera chanser men Max Lundgren (bilden) i målet gjorde det riktigt bra.
– I tredje blir det bättre från vår sida, vi har mer puckinnehav och HV skapade inget, säger Magnus.
Tredje och avgörande match spelas i Jönköping på söndagen.