Fjärde raka segern för Rögle
Publicerad: 2019-08-22
Försäsongen 2019
Rögle tog fjärde raka segern på försäsongen när man slog Linköping hemma i Catena Arena med 4-0. Vi hade fyra olika målskyttar och inlånade Anton Heikkinen visade vägen med första målet.

Säsongens första match på hemmais spelades på torsdagskvällen mot SHL-kollegan Linköping.
Pubkliken fick se en fartfylld match där inlånade anfallaren från Kristianstad, Anton Heikkinen, bara behövde fem minuter för att presentera sig. Då sköt han distinkt in 1-0 för Rögle bakom LHC-målvakten Jonas Gustavsson (Taylor Matson och Dominik Bokk assist).

I andra fick Rögles boxplay bekänna färg då man drog på sig sex utvisningsminuter under de första tio minuterna av perioden. Det gick bra, Rögle ökade på till 2-0 i numerärt underläge. Målskytt Anton Bengtsson, nyförvärvet från HV71, snyggt framspelad av Mattias Sjögren.
I periodens slutskede fick Rögle chansen att spela fem mot tre i nästan två hela minuter men fick ingen utdelning. Men med 21 sekunder kvar av perioden gjorde Erik Andersson 3-0, passningsläggare Anton Bengtsson.

Tredje perioden hann knappt börja förrän Kodie Curran ökade på till 4-0 efter 54 sekunder, assist av Taylor Matson och Erik Andersson.
Målvakten Christoffer Rifalk var stabil mellan stolparna och fick hålla nollan.
Kedjan med Anton Bengtsson, Erik Andersson och Taylor Matson var framgångsrika den här aftonen - på pappret en hårt arbetande kedja med mer defensiva uppgifter. Men mot LHC noterades trion för sju poäng där Taylor var värst med tre assist.
Rögle spelar nästa försäsongsmatch om en vecka, åter hemma mot Växjö torsdag den 29 augusti kl 19:00.