Craig: "Det är dags att vi steppar upp"
Publicerad: 2020-01-18
Inför match
Det är ett revanschsuget Rögle som tar sig an Örebro i Behrn Arena i eftermiddag. "Det är dags att vi steppar upp och gör det vi behöver göra", säger backen Craig Schira.

Rögle åkte upp till Örebro på fredagen och värmde på lördagsmorgonen. Hur man värmde var valfritt, ett tiotal utespelare och de båda målvakterna valde att gå på is i Behrn Arena. Rutinerade backen och kaptenen Craig Schira var en av de som valde hockeyutrustningen.
Ispasset var kort men intensivt och avslutades med en tävling där de yngre vann över de äldre för tredje gången i rad. Efteråt säger Craig:
– Det är en viktig match i dag. Det är ett bra lag vi ställs mot i en tuff arena. Men idag handlar det om oss, vi behöver steppa upp och hitta tillbaka till det spel som gjort oss så framgångsrika tidigare. Vi är inte alls nöjda med hur det sett ut på sistone, säger han.
Craig är väldigt självkritisk:
– Jag har inte spelat på den nivå som jag ska göra. Jag behöver vara bättre och leda laget.

Rögle har bra minnen i Örebro. Sedan man gick upp i SHL 2015 har Rögle vunnit sex av nio matcher i Behrn Arena.
– Vi har bra minnen här uppe. Och så brukar vi ha bra stöd av våra fans som är på plats. Vi ser fram emot matchen i dag, säger Craig.
Vad blir viktigt idag?
– Kan låta tråkigt och klyschigt men det handlar mycket om vårt spel, att vi gör det vi ska. Klart att vi har lite koll på motståndaren men viktigast är vår egen prestation.
Hur laget formeras blir klart en timme före nedsläpp. Matchen börjar kl 15:15.