J18 ser fram emot en bra vår
Publicerad: 2019-12-09
J18
J18 vann sista matchen innan jul med klara 5-0 över Karlskrona. Det räckte dock inte till avancemang till allsvenskan efter jul utan laget får nu ladda om batterierna och försöka ta sig till JSM-slutspel till våren via en topplats i fortsättningsserien efter nyår.

– Ja, så är det, vi räckte inte hela vägen fram. Jag skulle vilja påstå att vi startade säongen lite halvknackigt och det har vi fått lida för. Jag tycker gruppen haft en bra utvecklingskurva och vi har blivit betydligt bättre ju längre denna serie har gått, säger tränare Mathias Tjärnqvist.
Röglejuniorerna hade chansen att knipa en topp 5-plats ända fram till slutskedet men förlusterna mot HV71 och Linköping gjorde att man inte kunde kliva över strecket.
– Vi får ladda om och se till att vara redo från start när fortsättningsserien drar igång. Det går inte att slappna av någon gång, det kostar. Vi kommer att kika på bristerna och även ta fram det vi gör bra för att förstärka den känslan under uppehållet. Vi ser redan fram emot omstarten, säger Mathias.
– Det är en stor omställning för många som går upp i J18. Även för mig och Walle (William Wallén, tränare) som är nya. Vi lär oss hela tiden.
Målskyttar mot Karlskrona var Andreas Torkelsson, Erik Pålsson, Morgan Möller, Alexander Bengtsson och Joel Kjellberg.