Intersport är Rögles officiella leverantör av merchandise. Det innebär bland annat att Intersport tagit över hela försäljningen av merchandise. Det gäller för fler föreningar och nu har Intersport skapat en tävling mellan dessa föreningar och dess supportrar.
Under perioden 8 april till 2 maj kommer Rögle tillsammans med Brynäs, Frölunda, HV71, Skellefteå och AIK att tävla i ett så kallat "SM i merchendise".
– Hela hockey-Sverige lider av det uteblivna slutspelet. Det vill vi på Intersport tillsammans med våra samarbetsföreningar göra något åt, säger Lars Larsson, Head of Team på Intersport, i ett pressmeddelande.
Saxat ur Intersports pressmeddelande:
"När den 7:e och avgörande matchen skulle ha spelats avgörs istället SM i merchandise och ett lag kommer att stå som segrare. Lasse berättar att de kommer följa försäljningen och utgå från ett index utifrån föregående års försäljning för att göra upp så rättvist som möjligt. Förutom en slutlig vinnare kommer dessutom en vinnare per förening som supportat under slutspelet vinna ett VIP-paket för fyra personer till en utvald match under nästa säsong."