Ivan Baranka stängs av
Publicerad: 2015-11-14

Röglebacken Ivan Baranka har fått sin dom av disciplinnämnden. Baranka blir avstängd 3+1 matcher och kan därmed inte spela kvällens match i Karlskrona.

Det var i torsdagens match mot Brynäs som Röglebacken Ivan Baranka tacklade Brynäs-anfallaren Linus Ölund. Baranka blev inte utvisad under matchen men anmäldes i efterhand till disciplinnämnden.

Nämnden sammanträdde på lördagen och meddelade sitt beslut strax före lunch. Ivan Baranka stängs av i totalt fyra matcher varav en omvandlas till böter.

Ivan Baranka missar därmed de tre kommande matcherna, i kväll mot Karlskrona, Djurgården borta på onsdag och hemmamatchen mot Frölunda nästa lördag.

- Det är i linje med vad andra spelare fått i straff för liknande tacklingar så det är bara att gilla läget och se framåt, säger Rögles sportchef Anders ”Masken” Carlsson.