Cam hoppas på en rolig avslutning
Publicerad: 2018-03-09
Inför match
En match återstår för den här säsongen. Coach Cam Abbott hoppas på en show till inför hemmafansen i Lindab Arena när Luleå gästar i morgon eftermiddag.

Dagen efter straffsegern över Färjestad fick Röglespelarna själv välja hur de ville träna. En del valde isen, andra gymmet - allt för att ladda om och komma så väl förberedda till säsongens sista match.
Trots att kontraktet är säkrat vill coach Cam Abbott se en ny hemmavinst.
– Absolut, målsättningen är alltid att vinna. Jag tycker vi bjöd upp till en häftig match i torsdags mot Färjestad. Och jag hoppas vi kan göra det igen på lördag som avslutning, säger han.

Hur laget ska formeras tas först matchdagen, laget tränar strax efter 9 på morgonen. Klart är att juniorerna Samuel Jonsson och Balint Horvath inte är med - de är med juniorerna i Dalarna för att försöka hjälpa J20 ta sig till JSM-slutspelet.
Efter lördagsmatchen kommer laget att vara samlat till onsdag för tester och samtal. Därefter väntar tre veckors ledigt innan man samlas igen för att dra igång försäsongsträningen.
Men först väntar en sista hockeyfest i Lindab Arena den här säsongen.