Stark laginsats när Rögle tog tung trepoängare
Publicerad: 2020-10-18
J20
Rögle J20 tog en meriterande seger i hemmamötet mot topplaget HV71. Det var en match som svängde men hemmaspelarna visade prov på bra lagmoral när man trots en tappad 4-1-ledning kom tillbaka och vann till sist med 7-4 (4-1, 2-3, 1-0).

Rögle startade som sagt det här toppmötet bra. Linus Sjödin gav Rögle tidigt 1-0 i powerplay och Hampus Karlsson ökade på till 2-0. När första perioden var slut ledde Rögle med 4-1 efter två mål av Senna Peeters.
Men i andra ställde hemmaspelarna till det för sig, tog mycket utvisningar och gästande HV71 kunde göra tre raka mål i powerrplay och plötsligt var det 4-4.
– Vi inleder väldigt starkt och fokuserat men tyvärr så ställerr vi till det för oss i andra med för många utvisningar. Vi tar oss dock samman och kommer tillbaka till vårt eget spel vilket är starkt gjort, säger tränare Charlie Thermaenius.
Rögle hämtade sig och kunde återta ledningen innan perioden var slut. Backarna Kaalle Bartholdsson och Elias Dervall-Svensson såg till att Rögle ledde med 6-4 i pausvilan.
– I tredje tycker jag att vi kontrollerar händelserna på isen och spelar disciplinerat, säger Charlie.
Hampus Karlsson fastställde slutresultatet till 7-4 med ett mål i numerärt underläge i slutminuten. En skön trepoängare för Rögle i jakten på en topp 5-plats.
– Detta är en match där vi spelar vårt spel och alla i laget visar att när vi hjälper varandra och är konsekventa i vårt spel utan puck är vi ett mycket svårslaget lag. Fortfarande måste vi jobba med att ta mindre utvisningar, men jag tycker att matchen idag visar på en mycket stark laginsats, summerar Charlie.