Håkan Eriksson redo för ett sjätte år
Publicerad: 2018-06-01
Årsmötet
Valberedningens förslag till styrelse inför årsmötet är klart. Håkan Eriksson föreslås fortsätta som ordförande i Rögle BK ett år till, hans sjätte år i så fall.

På torsdag i nästa vecka, den 7 juni, håller Rögle BK årsmöte i Arenarestaurangen kl 18:00.
Inför årsmötet har valberedningen som vanligt tagit fram ett förslag till styrelse för kommande säsong, 2018/19. Man föreslår omval på de valbara posterna i styrelsen. Det innebär bland annat omval av Rögle BK:s nuvarande ordförande, Håkan Eriksson.
– Om årsmötet vill och säger ja så är det ett uppdrag jag med glädje accepterar. Vi har ett bra styrelsearbete och det känns som att klubben och hela organisationen går i takt och är på väg åt helt rätt håll, säger Håkan Eriksson.

Håkan Eriksson valdes till ordförande första gången 2013 och har lett en förening som jobbar hårt för att etablera sig i högsta serien. Nu står man inför fjärde raka säsongen i SHL.
– Det känns verkligen som vi är på god väg att lyckas med etableringen. Vi möts med mer respekt och jag får bra signaler när jag pratar med andra inom hockey-Sverige. Sen gäller det att leva upp till det, säger Håkan.

Håkan är en riktig föreningsmänniska, förutom ordförandeskapet i Rögle har han samma post i fotbollsföreningen Vejby IF. Han gillar att vara nära idrotten och är engagerad.
– Det finns många bra saker vi gör i Rögle BK just nu. Vår satsning på ungdomssidan med anställda instruktörer, is året runt och vårt hållbarhetsprojekt Grönvit Hållbarhet som vi kopplar till RögleAkademin är jättebra och visar att vi vill ta ansvar.
Vilka utmaningar ser han framför sig?
– Att vi orkar hålla i och tro på det vi gör även om det inte alltid går spikrakt. Vi har en bra organisation med kompetenta medarbetare på alla poster så jag är inte orolig, säger Håkan.

Valberedningen föreslår även omval för ledamoten Magnus Ramberg. Övriga ledamöter har ett år kvar.
Valberedningens förslag till styrelse i Rögle BK 2018-19:
Styrelsens ordförande: Håkan Eriksson, omval 1 år.
Ledamöter: Magnus Ramberg, omval 2 år.
Jan Swedin, 1 år kvar.
Lennart Mauritzson, 1 år kvar.
Magnus Swärdh, 1 år kvar.
Tomas Jernberg, 1 år kvar.
Ulrika Dieroff, 1 år kvar.
Suppleant: Svante Paulsson, 1 år kvar.
Förslag till val av revisorer och revisorssuppleanter, 4 år, t o m 2022:
Revisorer:
Per Karlsson, omval, 4 år.
Henrik Nilsson, omval, 4 år.
Revisorssuppleanter:
Marina Ide Schultz, omval, 4 år.
Micaela Karlsson, nyval, 4 år.