Cam Abbott inför kvällens match
Publicerad: 2019-01-23
Inför match
Rögle värmde i Färjestads träningshall strax före lunch och laddar nu upp inför kvällens tuffa bortamatch i Karlstad. Tränare Cam Abbott ser fram emot kvällens uppgift.

– Det är en inspirerande uppgift vi har framför oss. Det är en viktig match av flera anledningar. Vi låter spelet och resultaten tala för oss, säger tränare Cam Abbott.
Rögle har efter en stark sejour runt nyår med fyra raka segrar halkat av vinnarspåret senaste veckan - Cam Abbott tycker att insatserna på isen inte riktigt gett utdelning i poäng.
– HV-matchen var lite en reaktion efter derbyt och i Mora hade jag önskat mer av oss. Men i lördags så gjorde vi till stora delar en bra insats men saknade förmågan att utnyttja övertaget. Det är viktigt att varken bli för hög eller låg i med- och motgång. Vi har gjort bra insatser men det finns saker i det som kan förbättras, säger han.

Under veckans träningar har budskapet varit enkelt: behåll energinivån och fortsätt göra de rätta sakerna…
– Vi behöver bli mer fysiskt bestämda; blocka skott, tackla och vinna närkamper och framförallt ta oss in framför kassen, i det heta området. Det är där målen görs och där behöver vi bli mer obekväma. Jag hoppas vi kan göra det jobbigt för Färjestad i kväll, säger Cam.
Rögle har spelat 34 matcher, lika många hemma som borta. Och ligger bättre till i bortatabellen än hemma tabellen (9:a borta, 11:a hemma).
– Vi har ett grymt publikstöd hemma. Men av någon anledning så får vi inte riktigt den utdelning i mål som vi borde med tanke på vårt spel. Borta kan vi spela lite mer avslappnat och spela på omställningar. Men det återstår en tredjedel av serien och vi vill bättra på vår statistik.
Inga skador eller sjukdomar har tillkommit det senaste dygnet - laguppställningen släpps närmre matchstart.
– Vi har gjort vissa justeringar, är det enda Cam vill avslöja.