Nu laddar vi för en härlig premiärlördag!
Publicerad: 2019-09-11
Inför match
Äntligen! På lördag är det äntligen hemmapremiär i SHL. Intresset är stort och vi räknar med en kokande och fullsatt Catena Arena när våra hemmahjältar tar sig an HV71. Matchen börjar kl 18:00 men det är action i arenan från 16:30 när entrédörrarna öppnar. Kom i tid.

Efter en lång försäsong är det äntligen dags för SHL-hockey igen. Vi laddar för en härlig premiärafton i Catena Arena nu på lördag. Vid lunchtid på onsdagen fanns endast ett fåtal sittplatser samt cirka 140 ståplatsbiljetter kvar till försäljning.
– Det har varit bra tryck på biljettförsäljningen, vi märker att intresset för att se Rögle är mycket stort. Det syns även på försäljningen till kommande, säger Hanna Everberg i Rögle BK.
Du köper biljetter som vanligt enklast på nätet, eller i Kundcenter, öppet vardagar 10-14.

Arenarestaurangen är också fullbokad men det finns bord kvar att reservera i Rix FM-baren.
– För de som bokar bord i vår stora bar så kan man välja mellan ett antal utvalda rätter som man förbokar. Tänk på att man måste ha biljett till matchen också, säger Carolin Strand, restaurangchef i Rögle BK. Du bokar bord genom att ringa 0431-55 89 40 eller mejlar [email protected].
Både Rix FM-baren (öppnar 16:30) och Klackbaren (öppnar kl 17:00) är laddade med både tilltugg och dryck för allas smaker.

Till lördagens premiär så är det även fullt drag i Kids Zone där Elgiganten är på plats och erbjuder möjlighet att spela tv-spel. Vi har även simulatorspel och bjuder de yngre besökarna i Kids Zone på popcorn.
Missa inte att besöka våra utställare i foajén. C More och Heberleins är på plats premiärkvällen.

Tänk på att samåka till matchen eller ta bussen för miljöns skull. Du vet väl att du kan åka med Skånetrafiken till och från SHL-matcherna i Catena Arena? Ta matchbussen, linje 84.
Visar du ditt Säsongskort så åker du gratis. Tidtabell finns på hemsidan.
Åker ni bil till matchen och är 4 eller fler i bilen så bjuder grönvithållbarhet på parkeringsavgiften.

Nu samlar vi kraft och laddar upp inför lördag och tillsammans ska vi ordna en härlig premiärfest! Vi ses i Catena Arena!