Ny hockeyfest på lördag kväll i Catena Arena
Publicerad: 2019-11-12
Hemmamatch
Årets första uppehåll går mot sitt slut – på lördag är det äntligen dags för SHL-hockey i Catena Arena igen. Det är många som längtat, intresset inför toppmötet hemma mot Frölunda kl 18:00 är stort. Alla sittplatser är slutsålda sen en tid tillbaka och det finns knappt 200 ståplats kvar till matchen. Så det är hög tid att köpa biljett om du vill vara på plats!

På torsdag kör SHL igång igen efter landslagsuppehållet. Vi börjar i Jönköping men har hemmamatch på lördag kväll kl 18:00 mot Frölunda. Många av våra spelare har varit iväg på landslagsuppdrag och gjort bra ifrån sig – övriga har laddat om på hemmais. Skadelistan har också kortats ner vilket vi är glada för. Vi hoppas vi snart kan ha en skadefri trupp.

Intresset för lördagens match är stort. Sittplats är slutsålt men på tisdagskvällen fanns det knappt 200 ståplats kvar. Du köper som vanligt enklast på nätet, https://rbk.ebiljett.nu eller i Kundcenter, öppet vardagar 10-14. Du kan även ringa, 0431-55 89 02. Glöm inte att du även kan köpa via Angel Island Army, gå in på aia.nu och följ biljettlänken. Då stöttar du även AIA:s bortaresor vid köp från den länken.

Det är många som vill ladda upp inför matchen med god mat och dryck i vår restaurang. Även den är fullbokad och faktum är att det är väldigt fullt i restaurangen framöver också – först till matchen den 30 december mot Djurgården finns det möjlighet att boka bord. Så funderar ni på att kombinera god mat och hockey framöver den här säsongen är det bäst att boka bord i tid.
Du bokar bord genom att ringa 0431-55 89 40 eller mejlar [email protected]. Vi kan även ordna biljett till matchen när du bokar bord. Aktuell meny hittar du här.

I Kids Zone finns som vanligt en hel del att göra för de yngre besökarna. Elgiganten är på plats och erbjuder möjlighet att spela tv-spel och det finns även simulatorspel att testa.

Tänk på att samåka till matchen eller ta bussen för miljöns skull. Du vet väl att du kan åka med Skånetrafiken till och från SHL-matcherna i Catena Arena? Ta matchbussen, linje 84. Visar du ditt Säsongskort så åker du gratis. Tidtabell finns på hemsidan.
Åker ni bil till matchen och är 4 eller fler i bilen så bjuder Grönvit hållbarhet på parkeringsavgiften.
Vi ses på lördag i Catena Arena!