Filip Karlsson kvar i Rögle nästa vecka
Publicerad: 2021-01-17
Nyhet
Inlånade Filip Karlsson från Oskarshamn stannar i Rögle i minst en vecka till och är tillgänglig för spel i kommande veckas tre matcher.

Rögle BK lånade in Filip Karlsson av Oskarshamn för två veckor sedan för att täcka upp för skador i truppen. Nu är det klart att Filip blir kvar hos Rögle även nästa vecka. Filip har spelat sex matcher för Rögle och i gårdagens segermatch mot HV71 spelade den Röglefostrade centern drygt tolv minuter och noterades för ett assist.
– Filip har kommit hit med en bra inställning och hjälpt oss. Hans formkurva har varit stigande de senaste matcherna och vi ser fram emot att ha Filip hos oss även nästa vecka, säger sportchef Chris Abbott.

Rögle möter Djurgården två gånger (hemma tisdag och bortatorsdag) samt Luleå (hemma på lördag) kommande vecka.