Pogge "Vi har bitarna för att lyckas"
Publicerad: 2019-03-09
Efter match
Han stod pall när Brynäs tryckte på som värst - målvakten Justin Pogge gjorde en ny grym match mellan stolparna när Rögle säkrade en slutspelsplats via 4-1 borta mot Brynäs. Efteråt hyllade Pogge laget och varnade för sitt gäng framöver.

– Jag är superstolt över killarna och deras insats. Nu när det som mest behövs då går de in och levererar. Vårt powerplay har haft lite problem under säsongen, i de två senaste matcherna har de leverat stort, säger Justin efter segern i Gävle.
Han fortsätter:
– Det ska bli sjukt intressant och kul att få spela slutspel i Lindab Arena. Jag längtar redan, vi har kommit ihop som grupp och visat att vi kan slå vilket lag som helst. Vi har alla bitarna som behövs för att bli framgångsrikt.

Justin hade en hel del att göra den här lördagskvällen i Gävle. Hemmalaget startade bäst och Rögle fick ägna mycket tid utan puck. Det var underläge 0-1 efter första - något Rögle vände på i andra med tre raka mål och i sista stängde man med att göra 4-1 i tom bur.
Under matchen spelade Rögle tio minuter i boxplay och höll rent.
– Jag tycker vi gör ett statement här i kväll. Vi kommer hit och möter ett lag som är desperata och behöver vinna. Och vi håller dem till ett mål, jag tycker vi visar att när vi tar ledningen så kan vi spela på den. Det är en bra egenskap, säger Justin som stoppade 37 av 38 skott.

Två matcher återstår av grundserien, derby borta på tisdag och därefter Skellefteå hemma på torsdag. Och Justin är inte nöjd med att ha säkrat en slutspelsplats.
– Vi har chans på topp 6, det kommer vi att jaga, säger han och ler.