Minnesvärt besök i omklädningsrummet
Publicerad: 2019-12-26
Rögle BK
Barncancerfonden södra var matchvärd till annandagens match hemma mot Färjestad. Efter övertidssegern kom barnen med anhöriga ner till omklädningsrummet och våra spelare och ledare fick chansen att träffa dagens hedersgäster. Det blev autografskrivning och bildtagning och härliga samtal. Ett starkt och härligt minne för alla.

Barncancerfonden Södra var matchvärd till Rögle-Färjestad och bjöd in barn med anhöriga som såg matchen från matchvärdslogen. Ett initiativ som gjorts möjligt tack vare Retail Support Sweden och Rögle BK.
Efter matchen bjöds barnen med anhöriga ner till omklädningsrummet där de fick träffa spelare och ledare. Det blev autografskrivning, fotografering och härliga samtal.

Nästan varje dag drabbas ett barn i Sverige av cancer. Även om de allra flesta barnen botas så är det en tuff period att gå genom där även barnens familjer påverkas.
Barncancerfonden är den enskilt största finansiären av barncancerforskning i Sverige. Utöver den nationella Barncancerfonden finns sex regionala föreningar som arbetar med stödet till familjerna.

Barncancerfonden Södra skapar ljusglimtar och ger stöd när det behövs som mest. Man erbjuder familjer middagar och aktiviteter på sjukhusen, rekreation, resor samt regelbundet olika aktiviteter för hela familjen.
Barncancerfonden Södras verksamhet är beroende av gåvor från privatpersoner och företag. Barncancerfonden Södra har 90-konto, vilket innebär att man granskas av Svensk Insamlingskontroll.
Gör som Retail Support Sweden och Rögle BK – stötta Barncancerfonden Södra!