Jesper Williamsson klar för ett år till
Publicerad: 2017-08-02
Nyhet
Backen Jesper Williamsson är klar för en tredje säsong i Rögle BK. På onsdagen skrev 27-åringen på ett ettårskontrakt och redan på torsdag är han med på lagets fysträning.

– Det känns fantastiskt kul att vi hittat en lösning, jag ser fram emot att spela i Rögle den kommande säsongen, säger Jesper Williamsson.
Jesper har spelat i SHL för Rögle de två senaste säsongerna, en stabil tvåvägsback som alltid gör sitt jobb.
Det blev ingen förlängning i våras men man har hållit kontakt.
– Vi hade ett snack direkt efter säsongen och då kunde man inte erbjuda mig en plats i truppen. Men vi har haft en liten dialog under tiden och nu är jag klar för ett nytt år i Rögle och det är jag jätteglad för, säger Jesper.

Jesper har hållit igång under sommaren i en träningsgrupp i Jönköping men från och med torsdagen så tränar han med Rögle igen.
– Jag ser fram emot att komma in i omklädningsrummet igen och träffa både gamla och nya lagkamrater. Jag har stortrivts i Rögle de här två åren jag varit här.
Förra säsongen gick inte som man tänkt sig men Jesper menar att det kan man ha nytta av framöver:
– Det var en tuff men lärorik säsong och det finns en hel del att ta med sig. Jag har rätt bra koll på Rögle och hur laget är byggt. Det känns väldigt intressant och jag är optimistisk inför kommande säsong.

Rögles sportchef Anders ”Masken” Carlsson är nöjd med att ha kvar Jesper Williamsson i truppen som nu består av nio försvarare:
– Vi är glada att Jeppe blir kvar. Han smälter in direkt i gruppen. Det är mycket osäkert kring vad som händer med Timothy i vinter och nu säkrar vi upp med en etablerad back, säger ”Masken”.

**Fakta/Jesper Williamsson ** Född: 23 april 1990 i Nässjö.
Längd: 187 cm.
Vikt: 88 kg.
Position: Back.
Skjuter: Vänster.
Moderklubb: Nässjö HC, kom till Rögle från HV 71 2015.
Statistik i Rögle: 2 säsonger: 87 matcher, 11 poäng (1+10), 36 utv minuter, +1.
Aktuell: Har skrivit nytt ettårskontrakt med Rögle.

Huvudpartners