Rögle och Abbott nominerade till europeiska priser
Publicerad: 2022-05-17
Cam Abbott är nominerad till årets coach och Rögle BK till årets lag i Europa av alliansen European Hockey Clubs.

Under en framgångsrik säsong 2021-22 skördade Rögle framgångar både nationellt och internationellt. Rögle vann SHL:s grundserie på 100 inspelade poäng, samtidigt som laget gick hela vägen och vann Champions Hockey Leauge.

Tack vare det är klubben representerat i två kategorier för 2022 Fenix Outdoor & Warrior European Hockey Awards.

Rögles huvudtränare Cam Abbott, som vann årets coach vid SHL Awards, är nominerad till årets coach. Abbott konkurrerar med fyra andra tränare: Dan Tagnes EV Sug, Seger Aubin Eisbären Berlin, Jussi Tapola Tappara Tampere och Václav Varadá Oceláři Třinec.

I kategorin årets lag slåss Rögle om titeln med Oceláři Třinec, Belfast Giants, Tappara Tampere och EV Zug. Rögle nomineras eftersom laget vann sin första europeiska titel.

Du kan rösta på både Abbott och Rögle via den här länken nedan!

RÖSTA HÄR

Säkra ditt säsongskort till höstens matcher. Klicka på bilden för att se dina olika alternativ.

{!A}

Peter Ekholm