Rögle BK förlänger med Samuel Jonsson
Publicerad: 2018-01-12
Nyhet
Juniorbacken Samuel Jonsson, 19, har varit en av säsongens stora positiva överraskningar när han tagit en fast plats i Rögles SHL-lag. På fredagen blev det klart att Rögle BK förlänger kontraktet med Samuel i två säsonger till, över 2019/20.

– Jag är jätteglad över att få förlänga kontraktet med "Samme" i två år till. Det är en lokal kille, egen produkt, som gått den långa vägen och som verkligen förtjänar det här, säger Rögles sportchef Chris Abbott när det nya kontraktet var undertecknat.
Samuel Jonsson har spelat ishockey i Rögle BK i hela sitt liv och började i klubbens skridskoskola. Den här säsongen inledde han som J20-spelare men har varit med A-laget så gott som hela säsongen.

Han debuterade i SHL i premiären borta mot Malmö i september och efterhand har hans istid och roll i laget ökat. I december skrev han på ett rookiekontrakt efter att ha passerat 100 spelade minuter i SHL och nu är det klart med två säsonger till i Rögle BK:s A-lag.
– Jag har sagt det flera gånger men säger det igen. Det är en dröm som går i uppfyllelse att få spela i A-laget för min moderklubb. Jag kommer att ge allt för att fortsätta utvecklas, säger Samuel som hittills i år spelat 20 SHL-matcher.

Rögles sportchef Chris Abbott gillar vad han sett av Samuel så här långt:
– En ung och ambitiös hockeyspelare som är lyhörd och hela tiden jobbar hårt för lagets skull och för att själv bli bättre varje dag. Jag tycker förlängningen visar på hur mycket vi gillar honom och på vilken bra hockeyspelare han kan bli, säger Chris.